Tuesday, August 26, 2008

What's $60 Million To A LA Times Copy Editor?

The headline reads - 40 million awarded to Mattel by Jury. But the AP article reads - 100 million awarded by jury to Mattel. And at the moment it is the lead front page story on the website and has been for over 90 minutes. Doesn't anyone at the LA Times read their own website?

Jury awards Mattel Inc. $40 million in Bratz lawsuit
From the Associated Press
4:37 PM PDT, August 26, 2008
RIVERSIDE, Calif. -- A federal jury awarded Mattel Inc. $100 million in damages today in a federal copyright lawsuit that pitted the house of Barbie against MGA Entertainment Inc., the maker of the saucy Bratz dolls.

MGA and its chief executive officer, Isaac Larian, were told to pay a total of $90 million in three causes of action related to Mattel's employment contract with designer Carter Bryant, who developed the Bratz concept.

The jury also ordered MGA, Larian and subsidiary MGA Hong Kong to pay a total of $10 million for copyright infringement.

MGA contends the three awards related to the contract were duplicative and said it plans to ask a judge to set total damages at no more than $40 million.

In a victory for MGA, the jury did not award any punitive damages and found that neither Larian nor MGA acted willfully when they employed Bryant, a finding that could have dramatically increased the damages.

1 comment:

doppelganger said...

no we don't read the website! the website is killing our advertising revenue... we only read the actual paper ;)

-Lindsay, LA Times - Advertising